söndag 2 februari 2014

Den bästa sytiden

När jul och nyår är avklarad och januari, februari och mars är gråa och sega då infaller den bästa av tider, nämligen sytiden. Dagarna är gråa, solen lyser med sin frånvaro och trädgården kräver minimal skötsel, då kan man roa sig i syrummet många timmar i sträck utan att samvetet får sig en allt för stor belastning. I syrummet kan även många andra sysslor utföras så som socialt legobyggande med sonen eller läxförhör med dottern. Dessutom börjar snart OS så mannen får fullt upp med att hänga med bland alla resultat och DÅÅÅÅ kan jag uppslukas ännu mer av tyger och trådar. Om nu bara min älskade arbetshäst blir frisk snart så vi kan köra på igen. Imorgon ska den till symaskinsdoktorn för den har så förfärligt ont i pressarfotslyften. Jag trodde ju i min enfald att jag kunde ikläda mig rollen som symaskinsdoktor och fixa detta men jag får erkänna inför er alla att så var inte fallet. Den vill inte fungera!
Idag har den (dock med mycket hjälp från mig) broderat två broderier till kuddar som jag fått beställning på. Båda var likadana som kudden jag sydde för någon vecka sedan men det ena broderiet skulle vara helt i gråa toner och blev såhär. Riktigt bra idé av kunden!



Veckan som kommer ska ägnas åt att hålla tummarna för maskinen och att det inte blir så dyrt att laga den. Sen kan ju alltid jag och Pfaffen bekanta oss lite mer och sy några fler brödkorgar. Må så gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar