söndag 23 februari 2014

Necessärfeber

För att testa att maskinen blivit riktigt frisk har den idag fått arbeta mest hela dagen. Och det är med kritiska öron jag hela tiden lyssnar så att den låter som den ska. Tycker att den har vissa konstigheter för sig emellanåt men det kan var jag som inbillar mig. Jag hittade en massa trevliga broderier som passar på necessärer så det är vad maskinen broderat idag - underlag till necessärer. Några hann jag även att sy ihop och få klara. Men idag har varit en sån dag när hjärnan inte riktigt hunnit med i svängarna, när jag fått tänka till för varje moment som om jag är helt ny på allt. Tror det är sviter av denna envisa förkylning som gör att tankeverksamheten inte riktigt är på. Och jag blir inte klok på varför man envist fortsätter i syrummet när man inte har flytet. Men det är jag och Charlotte Kalla som inte inser när vi ska ge upp. Så här blev i alla fall resultatet av det som blev klart idag.
Vackra broderier från Kreations by Kara och en ny sorts blixtlås har jag testat idag. Jag har beställt dem från Norge där de heter Blondeglidlås, men här i Sverige verkar de vara svårare att få tag på om man vill ha dem i metervara.


En modell med ganska smal botten blev nästa färdiga nesse. Den är ca 18 cm hög och 21 cm bred.


Och så provade jag att sy en "dumpling" för att få fram en lite mindre necessär. Men detta är en modell som jag inte blir överens med. Så många runda sömmar med blixtlås emellan som man dessutom ska få snyggt. Njae jag håller mig nog till rakare modeller med vanlig avsydd botten. Får väl rita ett mindre mönster själv, helt enkelt.


Ny vecka står för dörren UTAN en massa sportreferat överallt och UTAN penicillin. Sporten kan jag klara mig utan och om inte denna kroppen (framförallt luftrören) repar sig snabbt nu får det nog bli en ny vända till farbror doktorn och det kan jag också klara mig utan. Tyg, tråd och symaskiner kan jag dock inte klara mig utan så vi lär ses igen om du vill fortsätta följa mig på min skapande väg. Och det hoppas jag du vill för jag tycker om dina besök här hos mig, vem du än är. Må så gott.

3 kommentarer:

  1. Finfina nessar med läckra broderier.

    Ha det gott!
    AnneMarlen

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är stiliga broderier som Du gjort och använt på Dina necessärer.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Härliga broderier och necessärer! (Jag har köpt Tildatygerna från Panduro, de är onödigt dyra men har hög kvalitet!)

    SvaraRadera