söndag 6 oktober 2013

URSÄKTA!!!!

Nu lovar jag bot och bättring. En blogg kan inte bedrivas med så här glesa inlägg så nu få jag skärpa till mig.
Jag vet själv vad jag tycker om bloggar som det inte finns något liv i så nu kommer det hända saker på denna framöver.
Till mitt försvar vill jag tala om att det varit en turbulent tid och att inom några veckor börjar ett helt annat liv som jag inte har en aning om hur det kommer att se ut i nuläget. Jag har sagt upp mig från mitt jobb efter en tid med orättvis behandling och jag tänker att det måste finnas en bättre tillvaro för mig någon annan stans. Jag har hoppat från klippan och får se var jag landar, nervöst och spännande.

Tankarna har därför inte varit så mycket bland nål och tråd men ideérna poppar likt förbaskat upp emellanåt och då måste de testas. Nu har jag provat sy cykelsadelskydd och det var riktigt roligt. Fyra stycken har det blivit än så länge och troligen blir det några till idag. Det känns som att sylusten börjar vakna till igen efter en tids dvala och då måste den bejakas.


Nu förstår ni var namnlappen satt som jag visade en sneak-peak på i förra inlägget. 


En liten samling som ska värma häcken är fotade på just......häcken.


En med alla sorters hjärtan. Mer färgglada tyger är inköpta och ska idag klippas. Konstigt att man ALDRIG anser sig ha tyger hemma när man kommer på ett nytt projekt. Eller är det bara en ursäkt för att få köra till tygaffären. Tror det.


Alla (utom det med turkos och vitprickig kant) har textilvaxduk på kanten och som undersida för att hindra det våta att tränga igenom. Ett lager värmande vadd är insytt emellan.


Förra helgen bjöd på strålande höstväder och kidsen kunde inte låta bli att göra vid sina pumpor som de fått av mormor och morfar. Den oranga färgen lyser upp fint i solen och på kvällen är de lagom skräckinjagande när de är tända med värmeljus.


Nä hä, då får ändan lyfta från stolen så det blir något gjort idag. Ha en skön söndag på er.

1 kommentar:

  1. Fina sadelskydd som Du sytt i härliga tyger, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera