söndag 13 oktober 2013

Letar efter sylust


Flitens lampa lyser tyvärr inte så starkt nere från mitt syrum. Blir lite trött på mig själv att jag inte får fart på nål och tråd. Det börjar bli hög tid att få kreativiteten att flöda för jag har anmält mig till tre julmarknader i år. Nog för att lagret är ganska välfyllt redan men lilla jag är krävande också och vill gärna ha med MYCKET saker när jag ska iväg. Så snart går det inte att ligga på latsidan längre. Sen å andra sidan är det inte någon mening att tvinga fram något, då tappar man bara lusten ännu mer.
I brist på något nysytt kan jag ju visa er några näsduksfodral jag sydde för några år sedan i samband med insamlingen till bröstcancerforskningen. Fodralen sålde jag för 20 kr styck och pengarna lade jag i första bästa insamlingsbössa jag såg. Det var mitt lilla bidrag för att hjälpa forskningen hitta bot mot denna fruktansvärda åkomma.


Nu får det bli sängen denna söndagskväll där regnet öser ner och det blixtrar och dundrar utanför fönstret. Inte utan att man blir förundrad när man hör åska den 13 oktober. Jag håller kväll och hoppas att imorgon är dagen när energin och skaparlusten är tillbaka.

1 kommentar:

  1. Ett "passande" motiv har Du broderat på Dina rosa näsduksfodral, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera