lördag 26 oktober 2013

Hög hjärtverksamhet

Några är utklippta, några är färdigsydda och några är fortfarande som ideér i huvudet - mina hjärtan. Roliga som attan att sy men symaskinen och jag kommer inte riktigt överens på vissa punkter. Och detta för mig okontrollerat in på symaskinstillverkarens sida gång på gång och där sitter jag och drömmer om en annan maskin som ett barn som fått hem leksakstidningen inför jul. Samtidigt är jag envis och ska banne mig få maskinen att göra det jag vill. Hur som haver så blir det ändå hjärtan av det till slut.




Överallt ligger broderade tygbitar till andra projekt, detta ska bli värmeljuskorgar. Gäller att vara effektiv när man väl är i paradiset.


Dessa bitar ska bli små ljuslyktor. Ska bara komma ihåg hur det var jag sydde ihop dem.



En härlig lördag med mycket syrumstid och återvändande energi. Känns som det blir bra det här.
Må så gott!

4 kommentarer:

  1. Så härligt!
    Det verkar som om "flitens lampa" är tänd i Ditt syrum.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja äntligen hittade jag on-knappen, Dollan!

      Radera
  2. Du är så duktig och kreativ...<3

    SvaraRadera