tisdag 13 januari 2015

Påsar att fylla

Och så hade det redan gått mer än en vecka sedan förra inlägget vilket inte är ok, det blir ju liksom inte någon rolig blogg att följa då, förlåt! Men sytt har jag, jag har bara inte tagit mig i kragen och tagit bilder så jag kan visa er vad jag sysslat med. Och så har vi hållit på och renovera tvättstugan, målat och lagt klinker och sånt tar tiiiid. Allra helst när man bara är hobbyhantverkare.
Men det jag har pulat med är bl a att sy upp lite nya påsar som man kan stoppa en flaska i, några ljus eller vad man nu har lust med.
Först några stycken i linnetyg med varierande broderier.



Och sen några i vitt.



Så provade jag att sy en ny modell på brödkorg och fodrade den med textilvaxduk för att få den avtorkningsbar. Textilvaxduken är så himla användbar och kan användas till hur mycket som helst. Tänkte jag skulle prova att fodra necessärer också med den.


Jag och butiken som jag samarbetar med ska försöka sy upp ett litet sortiment till alla husbils och husvagnsägare till säsongen drar igång. Först ut är ett test på en liten bordsduk och den blev riktigt fin.


Så nu ska jag sätta fart att leta upp lite nya broderier som hör ihop med campinglivet. Tyvärr är de flesta av dessa broderier väldigt amerikaniserade och blir lätt lite överdrivna. Så det blir till att leta efter några "svenskvarianter". Må så gott!


1 kommentar:

  1. Så smart å sy poser til å ha presanger oppi! Posene var fine! Så var det en god idé å bruke voksduk til fór i brødkorgen. :-)

    SvaraRadera