måndag 13 januari 2014

Vilken måndag

Snön yr utanför fönstret (och det är inte någon jättevanlig syn här i Skåne), mannen min ligger i 39 graders feber och jag har fått dille på de här brödkorgarna. Jag ser att den ser gigantisk ut på bilden men den är ca 18 x 18 cm. Modellen är fortfarande i utvecklingsstadiet i mitt syrum och jag testar mellanlägg och storlekar och funderar och sprätter. Halva nöjet med att sy är just det där klurandet över lösningar. För varje nytt syprojekt man hittar kommer man på nya saker man bara MÅSTE köpa och just nu MÅSTE jag köpa lite roliga knappar att sy ner snibbarna med.


Medans jag utforskar nya maskinen står D1:an och broderar snuttefiltar i parti och minut. Hade ju tänkt mig att medverka på en sommarmarknad i år och då gäller det att börja producera i tid. 5 meter flanell är inhandlat till ändamålet och ger (om inget går fel) 14 snuttefiltar. Det borde räcka litegrann:)


Passar på att länka till EvaJ alias Bambi som har Visa o berätta måndag på sin fina blogg. En skön vintervecka önskar jag er. Må så gott.


5 kommentarer:

  1. Brödkorgen blev jättefin i de färgerna. Jag håller med dig om att det är riktigt häftigt att lösa problem under tiden man syr.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det så att skapandeprocessen är halva nöjet!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Spännande att se vart "våra"" brödkorgar utvecklar sig hos dig och vilket mellanlägg du kommer att använda!!
    Tack snälla för du har tid att länka till Visa och Berätta måndag!!Bambikramar

    SvaraRadera
  4. Tack för att jag fick titta runt i din fina blogg..Så mycket du sytt och broderat, blir imponerad. Åhh, så skoj med en ny symaskin, det gläder oss var och en som syr när man köper en ny leksak:O))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för era vänliga ord. Är så glad för att ni tittade in till mig. Nu ska jag kolla in era bloggar och allt roligt ni gör. Lotta

      Radera