söndag 19 januari 2014

Lite beställningsjobb

och en brödkorg. Har fått lite olika beställningar de sista dagarna och helgen har gått åt till att skapa dessa. En kudde i grått och en diskhandduk och så naturligtvis mitt största huvudbry just nu - brödkorgarna. Tror minsann att jag kommit fram till att jag föredrar lite kraftigare vliseline som mellanlägg. Det där med att sy i två lager tyg med vadd emellan är en konst som jag hoppas jag lär mig så småningom. Men tills jag får tålamod nog så håller jag mig till vliseline. Knappar har jag beställt i mängder på nätet men inga har ännu anlänt i min brevlåda så därför får brödkorgarna pryda syrummet med sina knappnålar i snibbarna så länge.



Här har vi kudden som med sitt 70000-stygns broderi tog hela lördagseftermiddagen att få klart. Sy ihop kudden fick jag vänta med till idag då hjärnan var pigg igen efter alla färgbyte.




Brodermaskinen har fått snurra på med lite snuttefiltar idag. Finns så många söta motiv man skulle vilja sy på snuttefiltar men man får behärska sig.



En av beställningarna var en diskhandduk med det här annorlunda blommotivet. Resultatet blev det inget fel på men när jag var klar kom jag på att jag skulle använt Thermofilm som mellanlägg istället. Rivbart mellanlägg är OMÖJLIGT att få bort i detta broderi. Är så pass slitstarkt att det t o m satt kvar efter tvätt. Ja, jag hoppades att det skulle försvinna efter en runda i tvättmaskinen, men ICKE. Nå ja, jag får brodera en ny imorgon med det rätta mellanlägget och så får jag behålla denna, det finns en lösning på allt.


Ytterligare en beställning. Den tilltänkta ägaren har en Shetland sheepdog och jag hoppas man ser att det är en sådan jag broderat. Själv är jag inte så duktig på hundraser. 


Nu ska jag njuta söndagskväll och ladda inför arbetet imorgon här i vårt vintriga Skåne. Må så gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar