tisdag 21 januari 2014

Sytt och surt

Ja så har det hänt som jag inte ville skulle hända - min arbetshäst (brodermaskinen) har börjat krångla. Det kan vara så enkelt som en smörjning som skall till (och det hoppas jag) eller så är det förslitning på ett lager till pressarfotslyften. Den får väl åka en vända till symaskinsdoktorn eller till symaskinspsykologen för det kan vara så att den fått en släng av ohälsosam svartsjuka sedan Pfaffen kom in i syrummet. Typiskt nu när jag fått upp ångan i syrummet igen. Den fick dock stå ut med ett par sista prövningar, bl a den här disktrasan, också den med en Shetland sheepdog.


Posten kom med trevliga leveranser idag. Många fina och roliga knappar men tyvärr inte sådana jag behöver till brödkorgarna. Det blir till att jaga igen. Och alla som syr vet att jakten på material är halva nöjet.


Ser så många fina muggmattor runt om på nätet nu och detta vill ju även jag prova att sy. Så här blev mitt bidrag till världens muggmattesamling och jag tror INTE det är den sista jag syr. Är väldigt roliga att sy och bra att ha liggandes runt om i huset så man kan dricka sitt kaffe lite varstans.


Nu ska jag hålla kväll och sura lite över att maskinen är krasslig. Må så gott.



1 kommentar: