torsdag 21 maj 2015

Necessärer modell större

Fick för mig att sy två necessärer i lite större modell igen. De är sydda i oblekt linnetyg och som vanligt fodrade i textilvaxduk. På dessa två provade jag sy vissa moment lite annorlunda och jag blev så nöjd med båda två. Som jag skrev till en sykompis - vissa saker skulle jag helst aldrig lämna ifrån mig. Men hur hade det sett ut här hemma då? Nej detta är egentligen bättre för då får jag bara sy mer och mer och mer.


Underbara broderier med modeller från 50-talet.


Detta är en favorit i repris. Gillar det där med applikationer i allmänhet och dessa underbara blomapplikationer i synnerhet. Jag har förstorat och förminskat dessa blommor i alla storlekar så jag alltid har ett mönster i rätt storlek att tillgå. 



Det var allt från LoNiPes syrum för denna gång. Men det kommer mera, var så säkra. 
Må så gott!

2 kommentarer:

  1. Så flotte de var, og broderiet fra 50 tallet var helt topp! Kjenner meg igjen i tanken om å beholde de selv, men da måtte vi nok bygd større hus. Nei jeg tror det er best vi selger unna og gir bort i gaver. I tillegg får vi oppleve glede over at andre liker det vi syr, og så kan vi sy mer og mer og mer... :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina nessar du sytt, med underbart broderi och den blomman är verkligen användbar! Kram Immi

    SvaraRadera