torsdag 14 maj 2015

Några bagar

Eller vad man nu ska kalla dem. Tanken är att det ska vara enkla tygkassar som man slänger med sig det viktigaste i när man ska till stranden, eller åka och äta glass eller kanske gå på någon marknad. 
Dessa som jag visar nu är provmodeller och jag har p g a dessa nu bestämt vilka två sorters mönster jag ska använda. Tror jag. Måste bara iväg till tygaffären och köpa mer tyg så jag kan fortsätta produktionen.

Den på första bilden har lagom långa handtag för att variera om man vill bära den i handen eller hänga den på axeln. De andra två har bara korta handtag.





Och så var jag tvungen att sy en bamburingsväska till. Både tygvalet och broderiet till denna har funnits i mitt huvud en längre tid och nu fick den bli verklighet. Tyvärr verkar jag dock vara ganska ensam om att gilla denna modell på väska/kasse, så jag kommer nog att ha ett antal att slita upp genom åren.


Och idag är det röd dag och hela familjen är hemma. Vädergudarna har lovat att hålla sig i kragen så kanske, kanske kan det bli en liten mc-runda. Må så gott!


2 kommentarer:

  1. Väldigt fina bagar du gjort! Jag tycker bamburingsväskan är jättefin! Hoppas du får din mc-runda. Här är jättefint väder också idag!

    SvaraRadera
  2. jag personligen vill definitivt kunna ta bagen över axeln också, så att händerna blir fria!

    SvaraRadera