söndag 1 december 2013

Komplettering

Såhär ser det ut i syrummet just nu. Det som gäller är kompletterande sömnad av det som tog slut på förra julmarknaden. Egentligen inget jätteroligt men jag vill ju gärna ha mitt marknadsbord välfyllt när jag ska iväg. Och jag menar ju inte att klaga, det är otroligt roligt att någon vill köpa det jag skapar, men när detta är sytt är det dock julledigt från syrummet som gäller. Beställde igår senaste numren av både Fat Quarter och My quilt som jag ska ha som mysläsning när jag är ledig mellan jul och nyår.


Dessa kontomtar kommer från något av Husqvarnas kort och de är så underbara! Jag syr dem på en lite tjockare, grå vadmal som gör att de får en speciell tomtekänsla. Varje år får vi i Hantverksgruppen låna skyltfönstret på den lokala banken för att ställa ut våra alster inför vår julmarknad här i byn och jag har ställt dit ett par av dessa goa tomtar.



Dessa ljuslyktor är likadana på båda sidor och de är gjorda i lace. Det tar ca tre timmar att brodera en komplett lykta och sen ska den sys ihop för hand. Har hittat dricksglas som passar perfekt i dem. Lite jobb är det med dem men det är det värt för det blir underbart sken i dem när man tänder dem när det är mörkt. De får också hänga med på marknad.



Nä nu ska pepparkaksbaket läggas i burk och sen ska vi njuta av denna blåsiga första adventskväll. Ni får ha en skön första vecka i december. Må så gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar