tisdag 10 december 2013

Ja ha

Vet inte om det bara är jag, eller alla som står på någon form av marknad känner så här....jag får många olika känslor i kroppen efteråt - upprymd, får en enorm energi till att vilja skapa massor, ideér snurrar vilt i hela huvudet och så blir man trött. Det är så roligt att se på människor som tittar på det jag skapar och det är så roligt att observera vad deras ögon fastnar på, där och då får jag min input på det jag gör. Helgens marknad gick mycket åt till att utvärdera sakerna på mitt bord. En del av grejerna (eller i alla fall mönster och former) har följt med ända sedan jag började stå på julmarknad och nu kan jag se med kritiska ögon på vad som ska få fortsätta vara med och vad som så småningom ska hamna i en reakorg vid något tillfälle. Och av någon outgrundlig anledning får jag massor av ideér på nya saker att skapa som jag inbillar mig ska få enorm köpkraft när jag står där bak mitt bord. Jag får sån energi så jag skulle kunna köra raka vägen hem till syrummet och börja på nya projekt. Men bra saker tål att tänka på en extra gång, i alla fall till nästa helg:)
Så här var mitt bord dukat denna gång. Lördagen började med att solen sken in genom fönstren och det kändes som allt annat än julmarknad. Upp på dagen kom det dock stor vita flingor som rättade till stämningen men tyvärr drog ner på besökarantalet (vem vill gå ut i minusgrader och halv snöstorm?). På söndagen var det julskyltning i byn och betydligt mer besökare hittade in till oss.


Vår ljusa, fina lokal gör att alla saker syns på ett fint sätt och alla färger kommer till sin rätt. Jag stod som vanligt på min trevliga hörnplats med julgran och allt.


Den lilla scenen fick jag också lov att använda. Där byggde jag upp med stolar som draperades i en stor duk för att ställa mina kuddar. Dessa är det dock inte någon större åtgång på, förstår inte varför??? Ännu en sak att fundera på - ska kuddarna få finnas med? Har jag fel motiv? Har jag fel färger? Ja ja, undrar om man nånsin kan få rätt på tillgång och efterfrågan och veta vad folk vill ha. 


Men hjärnan snurrar på och allt skrivs ner i idéboken för att jag ska komma ihåg det, jag googlar och funderar och undersöker. Och det är då det slår mig varför jag håller på - det är så roligt att utveckla och utvecklas. Må så gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar