fredag 6 december 2013

Julmarknad igen

Imorgon är det dags - julmarknad igen! Och dessutom både lördag och söndag. Har sytt färdigt det jag behövde och har varit med i lokalen och ställt i ordningen lite ikväll. Dock var det mesta klart när jag kom dit men det är roligt att få vara med från början. Nu gäller det bara att jag får med mig allt i bilen, bara det kan bli en utmaning. Men jag har nära dit så jag kan köra två gånger om det behövs. Nedan följer lite bilder på en del av det som finns på mitt marknadsbord. Håll till godo.

Lite disktrasor som med fördel kan läggas i en cellofanpåse och skickas som julkort.



Flaskpåsar, om man vill ha ett lite annorlunda "fodral" till gå-bort-flaskan.


Förkläde till flaska. Också bra om man vill dekorera en flaska som man ska ge bort. eller om man vill piffa till julmusten lite på julbordet.


Den stora samlingen diskhanddukar. Är så roliga att sy att det är svårt att sluta när man börjat, fantasin vet inga gränser. Vissa motiv går helt klart bättre än andra.


Julstrumpor (ca 50 cm höga) som tyvärr inte är någon större succé på mitt försäljningsbord, fast jag är barnsligt förtjust i dem själv. Det är nog för "amerikanskt" och vinner inte folks hjärta här i gamla Svedala.


Ska bli lika spännande som vanligt att packa upp bordet och se om det finns något intresse för det jag skapar. Lovar att rapportera och visa er bilder efter helgen. Må så gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar