torsdag 2 maj 2013

Den goda saken

Nu har det varit tyst på bloggen alldeles för länge för att det ska få kallas för en aktiv och intressant blogg - förlåt! Men det var det där med något annat som kom emellan.
Hittade dock denna bilden ikväll på ett gäng näsduksfodral som jag sytt med den välkända symbolen för alla kvinnors bröst på.
Tänk att kunna kombinera sitt intresse med ett gott ändamål. Dessa säljer jag och ger intäkten oavkortat till forskningen för bröstcancer, inga stora summor men alla bäckar små.
Har precis själv varit på min första mammografi och den ovissheten man känner när man i några dagar går och väntar på kuvertet med beskedet i är obeskrivlig. Ord som får plats på en enda rad kan förändra hela ens liv..... Detta är mitt sätt att bidra till att forskningen får in så mycket pengar som möjligt.


P.s Mitt besked var dock glädjande

Må så gott!

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det var en mycket god ide´ av Dig att sy dessa näsduksfodral. De är stilrena och minner oss alla om "att vi ska inte ta det för givet att få vara friska hela tiden". Utan kanske vara mer ödmjuka över att vi mår bra just nu, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera