fredag 23 april 2021

Comeback

 Kanske ska jag ge den här bloggen en chans till. Kanske blir det bara ett inlägg till och inget mer. Men det är ju roligt att visa upp det man skapar (och även annat som förgyller ens liv) och samtidigt få kontakt med omvärlden. Så vi testar.

Det senast skapade är en skjortblus i svart viscose-linne blandning med knapplist fram. Mönstret är ritat efter mina egna mått efter att jag gått en mönsterkonstruktionskurs i höstas.


















Bystinsnitten är ritade snett nerifrån och upp mot bystpunkten. Vad gäller baksidan har jag en tendens till kutrygg och har svårt att få vanliga bakstycken att räcka till utan att de stramar och drar bakåt. Här har jag löst det med ett tvådelat bakstycke - ett ok och en nederdel med motveck. På så sätt har jag fått in mer rörelsevidd över ryggen.

Nu är det gjort. Mitt första inlägg sedan den 29 augusti 2019. Nu kör vi.

Må så gott!

1 kommentar:

  1. Den är ju så snygg!!!! Duktiga du.
    Jag är alltså inte ensam om att inte skriva på bloggen. Det har varit stiltje här också, av olika anledningar. Köpte en ny maskin i augusti 2017 och så blev maken sjuk, så jag har nästan inte sytt på den alls...men till slut så kanske jag får lusten åter.
    Sköt om dej!
    kram Gunilla

    SvaraRadera