torsdag 29 april 2021

Leksak?

 Så roligt med hobbys. Och så roligt att man alltid kan utveckla sin hobby. Med grejor. Med tekniker. Med vänner. Finns nästan aldrig ett slut.

Och jag har "utvecklat" med ännu en maskin. En riktig specialmaskin. Inget man egentligen behöver utan bara för att den är riktigt rolig och kan berika min hobby ännu mer.

Jag har köpt en tovmaskin. En maskin som man kan tova ihop olika material med. Och nästan vilka material som helst, det är bara fantasin som sätter gräns.


En maskin från Janome som man i det största nålhuvudet har plats för 5 nålar.



Här lekte jag bara med lite lös ull och det blev något odefinierbart.



Här har jag kört med nålarna från baksidan på jeans. Blir ett häftigt slitet mönster på rätsidan.


Den lila blomman är färdigstansad i ull som jag köpt på någon mässa någonstans och det gröna är garn.



Mer lek med garn. De olika sorterna ger helt olika uttryck när de blir tovade ner i tyget.


Här är det bara ett test med olika band, spets och bomullstyg.


Och till sist provade jag att tova fast en massa trådklipp från brodermaskinen.




















Inte någon maskin man kommer använda dagligen och stundligen men när man har den kommer man på en massa roliga ideer. Må så gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar