måndag 25 juni 2018

Tröjor i massor

Har nu äntligen blivit till 99% nöjd med mitt t-shirt mönster. Varför blir man så himla kritisk när man sytt något själv? Tröjor som man köper i de stora klädeskedjornas varuhus sitter ju för det mesta som skit men det accepterar man. För det är köpe.
Och i år får jag nog säga att modet är märkligt. Eller det är kanske jag som är märklig. Men alla dessa färger och alla dessa blommor är inget som tilltalar mig. Därför är jag himla tacksam att jag kan svänga inom tygaffären, köpa med mig en meter tyg hem och få ihop en ny t-shirt på en kväll.

Och några stycken har det blivit. Som vanligt kommer det en bildkavalkad då jag är så dålig på att uppdatera bloggen. F´låt.




Tyg från Elvelyckan, inköpt på syfestivalen i Malmö i våras.



Tyg från Gittes men har sett det på fler ställen.










 Oj vad färgerna blev olika på dessa båda bilder. Här vill jag bara visa hjärtat i närbild - ett maskinbroderi med ett tyg bakom, sedan har jag klippt upp det rosa tyget lite här och där. Blev ganska häftigt.





Ytterligare ett maskinbroderi. Går alldeles utmärkt att brodera på trikå. Och blir en häftig detalj.
Min lilla kossa och jag.





Tyg från Panduro.
 Blev väldigt paff när jag hittade trikåtyg i hyllan på Panduro. Men ett himla mjukt och följsamt tyg.




Ett prickigt tyg från Saras jersey, den är min. Testade att sy vita kantband i hals och ärmslut vilket blev ganska somrigt.


















Dessa tröjor är helt perfekta att jobba i för min del. Eftersom jag hela tiden rör mig mycket i verkstan och ibland får hugga i med ditt och datt så går det inte att vara för finklädd.
Får se när det blir sytt igen för just nu ligger jag hemma i världens förkylning.
Men nån gång ska det väl gå över.
Må så gott!

2 kommentarer:

  1. Her var det mange fine t skjorter. Så mange flotte stoff du har funnet i de forskjellige butikkene. Veldig fine de du har pyntet med maskinbroderi på også. God bedring med din forkjølelse! Jeg har også fått en forkjølellse, men håper den går fort over. :-)

    SvaraRadera
  2. Så himla snygga tröjor och vilka smarta broderi...kram immi.. krya på dig förresten

    SvaraRadera