tisdag 11 april 2017

Jag hann

Tygerna var utvalda och bitarna var tillskurna och jag ville så gärna ha min påskduk klar INNAN måndagen. Den där måndagen i går när jag för första gången i mitt liv skulle in på en planerad operation. Visserligen en efterlängtad operation (som vissa faktiskt kan vara) som förhoppningsvis ska lindra över 4 års ständig värk.
Och idag, så här dagen efter är man trött, har ont och sockar bara runt i mjuka kläder. Och har ett paket på armen (undrar om kirurgen visste att det var min födelsedag igår?).


Men men, armen kommer att läka och jag hoppas att operationen blev lyckad.

Här nedan kan ni se min påskduk som jag FAKTISKT hann bli klar med. 
Tyget hittade jag på symässan i Malmö, likaså linjalen jag använt. Dock har jag sett många varianter på duken på nätet.
Och själv har jag många ideér på vad jag kan använda linjalen till när jag kommer ut ur sjukstugan. 


Kantbandet kunde definitivt sytts på bättre men så är det när man stressar med något som man är ovan att göra bara för att få ett resultat. Som sagt, sugen på att sy fler så övningstillfälle lär komma. 


Jag tror minsann att jag hinner med en länk också till bambisyr och hennes Visa och berätta måndag fast det är tisdag.
Detta inlägg skrivet med enbart vänster hand kräver nu en stund på soffan. Må så gott!

5 kommentarer:

  1. Härlig duk du har sytt! Och lycka till med tillfrisknandet. // Kerstin

    SvaraRadera
  2. Fin påskduk du fick ihop och som sagt krya på dig! Kram Immi

    SvaraRadera
  3. Härlig påsk du hann få ihop!
    Krya på dig :)

    SvaraRadera
  4. Jättefin duk du sytt! Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Tack för din medverkan på Visa och Berätta måndag !!Bambikram

    Krya på dig!!

    SvaraRadera