måndag 3 april 2017

Ovanligt



Det är inte ofta det händer! Men nu är jag så illa tvungen, hur mycket det än sliter och drar i mig.
Jag pratar om UFO. 
Fast i och för sig så hoppas jag att de inte blir UFO:n av dem utan att de bara är tillfälligt pausade.

Och vad svamlar jag nu om då kan man undra. Jo om precis en vecka ska jag operera min tennisarmbåge (som även gått och blivit golfarmbåge med åren) som jag dragits med i snart 4,5 år. Och efter den operationen har jag räknat ut att det inte blir mycket klippa och sy på ett tag. Och det kan jag acceptera, vi har ju en underbar årstid framför oss så jag ska nog kunna fördriva tiden. MEN jag hade ju ett par saker som var påbörjade och som jag faktiskt tyckte att jag hade kontroll över och skulle hinna med innan den där operationsmåndagen. Men se så blev det inte. Och lite retligt är det. Det är inga beställningar och ingen som väntar på något men bara känslan av att inte få det klart gör mig lite irriterad. Sån är jag.

Och här är ett barntäcke som i stort sett är färdigt. Har t o m skurit till kantremsorna. Men det hjälps inte, det får ner i lådan det också. Desto roligare när jag kan plocka fram det och sy det klart. 


Fina Tilda-tyger, ett sött broderi och ett försök till quiltning. Jag är mäkta nöjd med det själv fast det kanske inte följer några lagar och regler. Men det behövs väl inte alltid, eller?
Och idag är det måndag och då kan jag länka min blogg till bambisyr-evaj och Visa och Berätta Måndag på hennes blogg. 

6 kommentarer:

  1. Så fint du använt Tildatyger. Jag har en hel del,men kommer aldrig fram till ett projekt.
    Lycka till med operationen.!!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Fint det du har gjort ferdig. Søte broderier, og herlig med Tilda stoffene i barneteppet. Lykke til med operasjonen i albuen. Det er vondt med tennis/golf albue, så jeg håper du blir helt bra etterpå. :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt täcke i härliga tyger. Och nej det finns inga lagar och regler inom kviltning. Man gör som man själv vill och känner för. :)
    Lycka till med operationen.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Jättesött kommer ditt tilda täcke att bli, du får det nog färdigt med tiden...
    Lycka till med op! Kram Immi

    SvaraRadera
  5. I really like the fabrics you used in this baby quilt! Beautiful!

    SvaraRadera
  6. Tack för din medverkan denna veckan på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera