måndag 8 maj 2017

Läkning pågår

Ja jösses vad tiden går. Idag har jag börjat jobba efter 4 veckors sjukskrivning. Tiden har emellanåt varit vääääldigt lång då jag inte fått anstränga armen med varken belastning eller något finmotoriskt. Så allt med sömnad har varit helt uteslutet och det har varit väldigt jobbigt. Meeeeen då kan man ta tillfället i akt att samla saker och inspiration. Så två gånger har jag varit på återbesök på sjukhuset i Malmö och två gånger har en sykompis följt med mig och vi har varit runt på många roliga butiker med allt av det som vi älskar. Inte för att det blivit billigt men det har varit roligt. Och om två veckor när jag får börja använda min arm fullt ut igen så har jag MÅNGA roliga projekt att sätta igång med.

En liten sak jag köpt och gjort klar (var ju väldigt simpel sömnad) är den här nåldynan.
Den söta lilla kronan i porslin gick inte att motstå och jag såg en nåldyna direkt i den där.
Inte för att jag behöver fler nåldynor men för att jag visste att den skulle bli söt som en karamell när den blev klar.







Ett supersött Tilda-tyg och lite vadd.
I det enkla bor det söta.

Lite lek i syrummet har jag vågat mig på. Ovan nämnda sykompis tipsade om detta knep att sy cirklar. Ett enkelt sätt att leka med olika sömmar och färger.









Orange, aprikos och gult på en bit svart jeans.
Detta ska så småningom matchas med lite annat smått och gott på en väska.
En quiltbutik bjöd på härlig inspiration och två små 2½" candy packs fick följa med hem.


I en mycket välsorterad symaskinsbutik hittade jag denna häftiga idé. Jag köpte mörk grå spets och ser den broderad med svarta/vita/gråa pärlor. 


Och så denna alldeles underbara sak. 
Den är i hård papp och egentligen har jag inte en aning vad man ska ha den till men jag smälte när jag såg den. Den bara stod där och ville så gärna följa med mig hem. Och jag kunde inte säga nej.


Så jag har börjat min väg tillbaka med en arm som jag hoppas har fått en lyckad reparation. Och i syrummet väntar några nya tyger och tillbehör som kommer göra de sista två veckorna av syavhållsamhet lite lättare att uthärda.
Och så är det måndag och jag länkar min blogg hos bambisyr-evaj och hennes Visa och Berätta Måndag. 
Må så gott!

2 kommentarer:

  1. Va skönt att du ser en ände på din sjukskrivning och att det går framåt! Vilka härliga ting du inhandlat, särkilt den sista saken blev även jag frälst på! Kram Immi

    SvaraRadera
  2. Härliga saker du handlat. Och så underbart söt nåldynan blev. Lycka till med fortsatt läkning.
    // Kerstin

    SvaraRadera