söndag 5 oktober 2014

Homestyling och förändring

Det blir nog så framöver att denna bloggen kommer att visa er det jag tycker är roligt att sy. Beslutet att sluta massproducera har växt fram under en längre tid och jag kommer istället att ägna tiden i syrummet åt att sy det som jag har lust med. Jag har vid några tillfälle skrivit hur svårt det är att sälja det man skapar och då finner jag inte någon anledning att utsätta mig själv för dessa besvikelser fler gånger. Jag har bokat in mig på två julmarknader för jag har ett STOOORT lager att sälja av men sen blir det nog inte mer av den varan. Jag har mycket tyger, bra maskiner och ett superfint syrum och jag vill inte förlora min sylust och skaparglädje och därför har jag kommit fram till att detta är det enda rätta.
Hoppas ni vill fortsätta titta in här för bloggen kommer att finnas kvar.

I veckan som gått har jag sytt en hissgardin till vårt sovrum. När hösten kommer tycker jag alltid att det blir lite kalt med bara långgardiner och vill gärna bona om fönstret med lite mer tyg. Jag tog mig till Litauiska föreningen i Kristianstad och hittade gamla, fina lakan (finns inget som går upp mot dessa lakan) och en bit av det ena förvandlades med ett broderi och några sömmar till denna hissgardin.
Jag har t o m sytt en ny tröja till mig själv och det var inte igår jag sydde kläder. Bild på den kommer kanske framöver om jag blir riktigt modig.



Sovrummet går i vitt och beige och därför fick texten bli i olika beiga nyanser.



Får faktiskt erkänna att detta beslut om "nerdragning" gör att mitt hjärta känns lättare och jag blir glad när jag tänker på nål och tråd igen. Det känns roligt att komma på ideér om att skapa annorlunda presenter till nära och kära eller att sy vackra/roliga/användbara saker till mig själv och vårt hem eller bara låta bli att sy om jag inte känner för det. Man ska må bra av det man gör, det ska inte bilda ett tvång för då tappar man allt. Må så gott!


1 kommentar:

  1. Vilken tjusig gardin och va härligt att du känner så och att du kan ta tillvara på din sylust på annat vis nu.. Kram Immi

    SvaraRadera