lördag 27 september 2014

Jo jag syr fortfarande

Syrummet är inte igenbommat. Alla tre symaskiner/overlock arbetar men i det tysta. Jag är så trött på att sy saker som inte säljer och min fantasi har tagit slut. Med det skrivet förstår ni nog att den senaste marknaden inte heller gick något vidare.
Nej nu satsar jag på den där nischen som jag skrivit om innan - hundhalsband, koppel och tasstrasor. Har sytt upp några som vänner och bekanta fått till sina hundar så de kan utvärdera om de är användbara. Sen är tanken att jag ska försöka komma med på någon hundutställning m m så att jag kommer ut och visar upp vad jag har. Så nu håller jag tummarna för en helt ny värld för mig.




Fodrar halsbanden med antingen fleece eller bävernylon. Har sytt upp några tasstrasor också men inte hunnit fota dem ännu.
Och så har jag fått sug efter att sy lite kläder till mig igen. En tröja ligger halvfärdig i källaren och fler är på gång i huvudet. Så syrummet är inte igenbommat, det är bara mitt självförtroende som får sig en knäck när det inte går som jag hoppas på marknaderna och då blir här lite tyst på bloggen. Må så gott!


1 kommentar:

  1. Jag känner så väl igen allt du skriver, tyvärr är det inte så lätt att sälja sina alster som man skulle vilja, jag har också den erfarenheten. Därför har jag tröttnat på marknader och dylikt och syr enbart det jag känner för nu! Hoppas du kan sälja hundhalsdband, kanske är hundägaren gladare för att handla.. / kram, lycka till, och ge inte upp! immi

    SvaraRadera