torsdag 4 september 2014

Dags igen

Nu på söndag är det så dags för marknad igen - skam den som ger sig. Det är dags för byamarknaden i Vittskövle som jag stod på i fjor också (i blåst och regn) och det är en välbesökt marknad för att vara en sådan liten by (och snälla håll nu tummarna för vädret) Nu kan ju vän av ordning tro att jag ramlat och slagit huvudet eftersom jag blev så besviken efter marknaden i somras men jag fick ett peppande samtal av en handarbetsvän häromdagen och efter det och lite funderande så ska jag se om jag kan ta mitt syende till en annan nivå. Kanske nischa mig lite. Hjärnan får jobba lite och tiden utvisa vart det bär hän men som en liten början på detta har jag startat upp en facebookgrupp LoNiPe Design där man lättare kan se vad jag skapar och säljer, som en butik ungefär. Den är öppen för alla med förhoppningen att den ska spridas.
Men tills jag kan ta itu med det nya så har jag först en marknad som jag ska göra det bästa av. Sadelskydden har sålt en del så ett par dagar har ägnats åt att komplettera lagret på dessa. Många tyger/modeller är gamla favoriter men några kombinationer är nya. Sadelskydden är väldigt roliga att komponera och sy. Så varsågod här kommer en liten bildkavalkad på nytillverkade rumpvärmare.






















Har sytt en nyhet till marknaden också men måste till affären först och hitta snygga tändare innan jag kan visa er vad det är. Under tiden kan ni ju alltid fundera vad det är och skriva era gissningar bland kommentarerna. Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar