lördag 7 september 2013

Marknaden

Förra söndagen (1/9) var dagen D när jag skulle prova en ny marknad att stå och sälja mina alster på. Sedan början på maj månad, med undantag för några få dagar, har vi haft kanonväder i Skåne. Men denna söndag var det annorlunda - halv orkan, störtskurar och ganska kallt. Och så alla dessa björkfrö!!!!!! Jag har försökt skaka allt när jag packade ihop och hoppas innerligt att de inte ligger och gror bland mina saker.
Tror att folket svek p g a vädret men de som var där tyckte jag hade fina saker och lite blev ju sålt. Får alltid blodad tand och mycket sylust av att stå på marknad så nu snurrar ideérna i huvudet igen.


Ville ha vit presenning, för jag var rädd att en traditionell grön hade missfärgat alla mina saker.


Som ni ser fick jag använda en massa stenar för att hålla saker och ting på plats.


En marknad som jag helt klart ska testa ett år till. Ska bara komma på ett bra sätt att visa mina diskhanddukar på också. Folk förstår inte riktigt att det är en himla massa olika motiv i högarna. Hm, får ta mig en funderare och kanske be pappa snickaren om någon slags stegkonstruktion.
Må så gott denna vackra sensommarlördag.

2 kommentarer:

  1. Du gör SÅ FINA saker!!! man blir inspirerad och har lust att sätta sig framför sin symaskin!!!!

    SvaraRadera