lördag 10 augusti 2013

Snuttefiltar

Huvudet är fullt av ideér men kroppen är tyvärr inte lika full med energi. Har dessutom jobbat första veckan efter semester och då är allt lite extra tungt. Dock måste jag försöka mobilisera kraft för den 1 september ska jag stå på Vittskövle byamarknad och då vill man ju ha lagret välfyllt.
Senaste idén som förverkligades är snuttefiltar. Köpte vit flanell som jag tvättade, sedan klippte jag till den i lagom stora snuttefiltar (ca 70 x 70 cm) och broderade något sött. Kanterna är overlockade med rundade hörn. Hade inte tyget tagit slut hade det blivit MÅNGA fler för dessa var kul att göra. Hoppas de alla får nya små ägare som vill gosa med dem.


Söta barnmotiv får man aldrig nog av.


Just nu försöker jag mig på att brodera några tavlor så nu, ner i syrummet och mata maskinen med tråd.
Ha en fortsatt skön helg på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar