söndag 9 juni 2013

Kuddar

Kan ni tänka er att en del av kuddarna har blivit klara!!!! De har ju fått ligga till sig en del i mitt syrum p g a en envis tennisarmbåge, men syr man korta stunder och pausar långa stunder så går det att sy utan alltför mycket värk. Så varsågoda, det är dessa jag tjatat om i flera inlägg.
Det har blivit mycket vita kuddar, men man kan sen å andra sidan variera motiven lite hur som helst och förhoppningsvis kan man ha dem lite varstans också.
Några med "tanketext" på.




De här underbara katterna är jag så förtjust i.



Sen fick det ju bli några fler svart-vita. Tycker det är maffiga kontraster.


Och så äntligen vågade jag mig på något annat än svart-vitt. En kudde i ljusblått linne med trädgårdsinspirerande motiv.


Och kan ni tänka.....det blev en röd kudde också i bara farten. Ännu mer trädgårdsinspiration men det är väl helt naturligt vid denna tiden på året??




Ja mina vänner, det var den stora kuddekavalkaden och nu är jag nog i ärlighetens namn ganska trött på kuddar. Eller rättare sagt jag kan inte sy fler för jag har inte någonstans att förvara dem:)
Ha en fortsatt skön söndag på er.



3 kommentarer:

  1. Jag tycker också att vitt och svart är en oslagbar kombination. Det är många fina broderier som Du har gjort på dina kuddar. Så kul att få kika på dem.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dollandesign, blir så glad att du tittar in till mig och gillar det jag gör.

      Radera
  2. Hej Lotta...
    Vilka härliga broderier du har fått tag i...
    Eller har du stygnsatt dem själv?
    Älskar själv det stilrena...och då är ju svart och vitt givet även hos mig.
    Kramiz
    Christin "Moran"

    SvaraRadera