måndag 5 augusti 2019

Äntligen

Alltså nu jäklar (förlåt svordomen). Nu har jag ÄNTLIGEN efter många försök fått till det optimala mönstret på en T-shirt top till mig. Och lösningen är så enkel så jag skulle haft en snyting för att jag inte kommit på det tidigare.
Jag har nämligen två mönster som jag sytt efter. Det ena funkar från armhålan och upp och det andra från armhålan och ner. Och i helgen kom jag så på den geniala idén att rita ihop dessa två mönster och vips så hade det optimala mönstret skapats. Hur i hela världen kunde det ta så lång tid att komma på? Ja ja, som i förra inlägget - bättre sent än aldrig.


På gång

Ser stor ut men är en stl 44

Smal dubbelvikt halskant

Bystinsnitt, ett måste för denna kroppen


Och här står jag, i egen hög person. Av minen att döma ser ni nog hur nöjd jag är.
Nu ska här sys tröjor i höstens alla tygnyheter.
Må så gott!




1 kommentar:

  1. Fantastisk flott! Smart og kombinere mønstrene. Min datter og jeg har byttet ut ermer og også endret halsåpningen fra en modell til en annen.
    Lykke til med alle de nye trøyene du skal sy nå. :-D

    SvaraRadera