måndag 26 februari 2018

Byggdamm

Inte mycket syrum just nu. En timme eller två här och där. För just nu läggs tiden på slipa, måla, spackla. Huset får sig nämligen en välbehövlig renovering. Den har pågått ett tag och kommer att pågå ett tag till. Och det blir så bra. Vi började med sovrummet som är helt klart och som vi har som morot för resten av renoveringen. Där inne blev så fint och vi är så nöjda och vi vet att resten kommer att bli lika bra. Det ger oss energi att fortsätta när huset ser ut så här.....



Men som sagt,ibland tar sylusten över och då smiter jag undan och gömmer mig en stund i syrummet. På sista tiden har jag fått ihop två stycken koftor. Så roliga att sy. Och snygga tycker jag dom blir.
En i smutsigt rosa i kokt ull.


Och en blå i något slags sweatshirt-tyg.


Nu lägger jag penseln ifrån mig för ikväll och tar lite rast och vila.
Må så gott!




2 kommentarer:

  1. Så spennende med hus renovering. Mye arbeid, men det er jo så kjekt når en er ferdig og bare kan nyte resultatet. Flotte kofter du har sydd. Jeg likte designet veldig godt. Lykke til videre med renoveringen! :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefina koftor! Vart kommer mönstret ifrån?

    SvaraRadera