onsdag 14 maj 2014

För dina nycklar

Onsdag och regn och jag har den stora lyckan att kunna tillbringa HELA dagen i syrummet. Ibland beklagar jag mig för gubben min, att jag inte har något att göra och kan inte komma på något roligt att sy. Men så kommer sådana dagar som denna när det är flyt bland tygerna och idén som poppat upp i mitt huvud blir SÅÅÅ bra när jag sytt den så jag har lust att öppna ytterdörren och jubla till hela byn (men så kan man inte göra så jag går in i mörkaste rummet i källaren och viskar till mig själv: fasen vad du är bra).
Ja ja vi har väl alla våra ups and downs. Jag har mina på kvällarna när jag är trött, då blir jag gnällig.
Men nya saker är på gång i det där syrummet, så mycket kan jag i alla fall säga.

Nu ska jag dock visa er ett annat påhitt som legat och grott i huvudet ett tag. Jag trodde det var svårt att brodera på band och har därför inte vågat prova. Men så har jag sett på några bloggar att det broderas för fullt på band av olika slag och då var jag tvungen att prova jag också. Och resultatet är nyckelband med en massa olika texter på. Och den som vill kan önska sin egen text, om man t ex vill ha sitt namn eller så. Varsågoda (och som vanligt blir det inte en bild nä).



Det blev några stycken.


Nämen det är ju mina nycklar.


Kanske man vill sitt favoritmärke på bandet.


Man kan sätta sitt registreringsnummer på bandet och använda det när man lämnar bilen till verkstaden eller sätta den på extranycklarna.


Gjorde en på beställning häromdagen på ett nyckelband med texten "Världens bästa mamma" men den hann jag inte ta kort på innan den gavs bort. Roliga att sy och faktiskt mycket enklare än jag vågat hoppas på. Där ser man. Må så gott!

4 kommentarer:

  1. Vad fin dina nyckelband var mycket fiffigt att texta på dem
    Karin

    SvaraRadera
  2. Så himla smart och snyggt! Men var köper du spännet? Kram Immi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har beställt från Etsy.com.

      Radera
  3. Hej! Kan man beställa såna band av dig? Isf kontakta mig gärna på amberolsson@hotmail.com.
    Mvh Amber

    SvaraRadera