onsdag 20 februari 2019

Äntligen

Ett blogginlägg om några äntligen.
Äntligen ett nytt blogginlägg.
Äntligen massor av sytid, sylust och syideér.

Och äntligen har jag lärt mig sy bomberjackor. Och det var precis så roligt som jag har föreställt mig. Och om man sedan kan ha sån tur som jag hade i detta fallet så ska man bara fortsätta sy bomberjackor för glatta livet. Turen bestod i att mönstret jag ritade av passade till 110% direkt. Det är inte många gånger man ritar av ett mönster och inte behöver göra en enda ändring. Detta hände och jag glömde köpa en trisslott, hahaha.

Hittills har jag sytt två stycken. Den första är helsvart och INTE lätt att fotografera så från den får ni bara se en detaljbild. Den är sydd i en underbar öglad jogging från Syhörnan i Hässleholm. Här dolde jag blixtlåssömmen med ett häftigt kantband.


Nummer två är en färgstark historia i ett scuba tyg. 


Även ryggen är färggrann.


Ärmarna fick dock bli enfärgade annars blir det lite för mycket av det goda.
Ett enfärgat tyg med vävt mönster i.


Och om någon undrar så är det detta mönstret jag använt.


Som tidigare sagt - massor av sylust så det kommer att bli fler av dessa.
Må så gott!

1 kommentar:

  1. Fantastisk fin jakke du har sydd! Det var et stilig stoff/tyg! :-)

    SvaraRadera