måndag 2 oktober 2017

Smått och gott

I syrummet råder en förtvivlad blandning av sånt jag vill göra och sånt jag måste göra. Ett roligt kaos som skapar kreativitet utöver det vanliga.
Jag har länge haft en dröm att börja med nåltovning och härom dagen fick jag en idé om fusknåltovning, att nåltova fast ett hjärta av ullfilt på en bit vadmal. Det visade sig fungera alldeles utmärkt och av detta test sydde jag en värmeljuskorg.

Dock blev den lite större än vad jag tänkt mig.

Så in i tänkarverkstan igen - hur kan jag få till en fyrkantig korg??????
Hoppas ni kan se mitt kors till mönster. Krävde en del funderingar
men resultatet blev som jag tänkt mig. DOCK lite för liten.
Aldrig är man nöjd.


Ikväll är ett nytt mönster uppritat med 1 cm tillägg i varje sida,
Hinner bara inte provsy den  ikväll tyvärr.
Men snart har jag kanske det perfekta mönstret.



Och detta var sånt jag lekt med men 
det stundar julmarknadstider och då är det mycket som måste göras till dem.
Så nu till måstena. Man vill ju ha ett välfyllt bord.
Lite fina diskhanddukar med juliga motiv. Vissa mer ok än andra. Eller?



Idag har vi haft en riktig blåsig och regnig höstmåndag.
Ganska mysigt faktiskt.
På tal om måndag - här kommer en länkning till bambisyr-evaj och Visa och Berätta Måndag på hennes fina blogg.
Och idag är det extra roligt då Bambi har länkat på sin blogg till min blogg. Tack.
Så alla ni som hittat hit till mig - VÄLKOMNA! Hoppas ni tycker om det ni ser.
Må så gott!





3 kommentarer:

  1. Tack själv Lotta!! Och för din inspiration och länkning på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Oi, jeg har ikke begynt å tenke på jul enda. Kanskje snart på tide?

    SvaraRadera
  3. Så råder det i mitt syrum också, tänker vara med på en julmarknad jag ock, väldigt länge sedan jag var det! Snygg förvaring, förresten. Kram Immi

    SvaraRadera