måndag 16 november 2015

Vacker i köket till jul

Så har dagen kommit - den första dagen på min nya arbetsplats!!!
Är sprickfärdig av längtan över att få lära mig en massa nytt och bli en del av detta härliga gäng. Tänk att det löste sig till slut.

Och så är det så dags att börja visa er allt som jag sytt till den stora julleveransen till Töserna Andersson och deras härliga cafe/gårdsbutik.
Börjar med förkläde i juliga tyger. Mor i köket ska väl också vara fin när hon slavar vid spisen?




Och här har vi herr och fru Tomte. Dessa underbara ca 40 cm höga tomtar broderade på vadmal som jag blir lika förälskad i varje gång jag syr dem. Men tror ni att jag har några själv? Nääää!


Och inte kunde jag hålla mig från syrummet ikväll. Nä, lite abstinens kände jag allt av så maskinen broderar just nu lite disktrasor. Lagom så här på kvällskvisten.

Och så en länkning till Bambi och Visa och berätta måndag på hennes blogg. Tror snart jag kryper upp i soffhörnan med datorn och kollar in alla trevliga länkar. Må så gott!




8 kommentarer:

  1. Så fina förkläden du har sytt, Ja dessa tomtar är helt underbara.....2 st bor hos mej.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Väldigt fina förkläden och tomtar du sytt!

    SvaraRadera
  3. Tack Lotta för din länkning och inspiration du ger oss idag på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  4. Så fine juleforklær og koslige nisser. Kjenner meg igjen i at det ikke blir noe til meg selv.
    Ønsker deg trivelige dager i din nye jobb og med alle kollegaene! :-)

    SvaraRadera
  5. Så fina saker du sytt och hoppas du haft en trevlig dag på det nya jobbet. Kram Immi

    SvaraRadera
  6. Jättefina förkläden!

    SvaraRadera
  7. De är verkligen fina din förkläden och tomtenissarna är jättesöta.

    Kram Catarina

    SvaraRadera
  8. Vackra förkläden du syr och nissarna så ljuvliga.Hoppas du har det kul på nya jobbet.

    kram Gudrun

    SvaraRadera