måndag 20 februari 2017

Jag har århundradets energibrist. Dock inte idétorka. Men vad hjälper det att hjärnan vill men inte kroppen. Jag går ner en stund då och då i mitt fina syrum och ibland påbörjar jag något och ibland slutför jag något. Inte båda på samma gång, det händer sällan just nu. Då ska det vara ett rackarns litet projekt.
Men som sagt så jobbar hjärnan. Och ihop med Pinterest på datorn kan det födas hur många ideér som helst i min soffhörna. Tur att man kan spara allt roligt man hittar för man glömmer ju snabbt också.

Mina tändburkar börjar bli uttjatade men så kom jag på att jag kan sätta handtag på dem så de blir som en spann. Då behöver man inte hålla med smutsiga fingrar på det fina tyget och så är den lätt att bära med sig. Så jag visar väl er ett par tändburkar till. Tändburkar med en twist.



Tändare ska vara med förståss.


Denna mycket regniga och blåsiga måndag passar jag på att länka min blogg hos bambisyr-evaj och hennes Visa och berätta måndag. Ännu ett bra ställe att gå in och få inspiration, både hos Bambi och allt fint hon syr samt alla blogglänkar som läggs in på hennes sida idag. Må så gott!

8 kommentarer:

  1. Jättefina tändburkar! Hos mig har inte hänt mycket med sömnad de senaste månaderna. Nu har jag börjat lite igen och hoppas det håller i sig. Trevlig vecka!

    SvaraRadera
  2. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver her. Ideene og lysten til å sy er stor, men når jeg skal i gang kommer jeg ingen vei. Men bra vi har Pinterest som kan hjelpe oss å huske ideene vi finner.
    Dine tennbrikett bøtter var flotte og en kjempegod ide med håndtak på. Den vil jeg lagre på pinterest tavlen min. :-D

    SvaraRadera
  3. Härliga tändburkar! Och vilken kul idé!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Jag vet precis hur det känns! Fast du verkar ju hinna med en hel del fint mellan varven!

    SvaraRadera
  5. Snygga!!!
    Snart är våren här,det är nog det kroppen väntar på:-)))
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. Underbar inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag!! Tack även för kommentar/Bambi

    SvaraRadera
  7. Du kommer nog tillbaka, invänta lusten eller sy i alla fall, då brukar den dyka upp:O) Häftiga burkar! Kram Immi

    SvaraRadera