tisdag 27 januari 2015

Från en frestelse till en annan

En liten tur till Stockholm över helgen, tog mannen och jag, för att kolla in mc-mässan. Vi flög upp i fredags och hann in en runda på mässan innan den stängde för kvällen och sedan gick vi bland frestelserna hela lördagen. MYCKET folk var det och ett himla sorl hela tiden så på kvällen var det riktigt skönt att landa i sängen på hotellet och bara slappa. Kl 10,21 i söndags förmiddag bar det av hemåt igen. Hem till två barn som spenderat helgen hos mormor och morfar med diverse olika roligheter (som det alltid blir hos mormor och morfar). Veckan innan kom jag på att mina kids inte har några vettiga necessärer (och det är nu jag ska sitta på skämskudden) så jag planerade och sydde vars en till dem utan att de visste om det. De ser små ut men det får plats ett tandborstfodral på höjden och en himla massa andra bra-och-ha-grejer som man måste ha med på övernattning.

Den första är till M som älskar spela Minecraft och ofta använder TNT när han spelar.


Den andra är till A som är tjej och 14 år och älskar Volvo (av någon anledning).



Den här lilla rullen ligger på mitt tillklippningsbord och frestar. 25 stycken 5 cm breda bitar på full bredd - med dessa kan man göra hur mycket som helst och jag ska bara komma på vad jag helst vill göra med dem. Rullen är lite rufsig i kanterna men den har kanske varit med om ett och annat innan jag hittade den på rea hos Annalunda.


Kolla in färgerna!!!! De är så härligt våriga så det sjunger om rullen. Tror minsann jag ska prova att sy en löpare av dessa remsor, en riktigt färgsprakande sak. Ja så får det nog bli. 


Kvällen och lugnet lägger sig i hemmet och i brevlådan idag damp Stoff & Stils vårkataloger ner. Kan nog bli en intressant (om än dyr kanske) avslutning på den här tisdagskvällen. Så ni ser frestelser överallt - nya motorcyklar, fina tyger och kataloger. Må så gott!

3 kommentarer:

  1. Fina förvaringar du har fixat till! Och den rullen är sååå lockande - kan bli något riktigt härligt av den. Ser fram emot att få se resultatet!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Så fine toalettvesker, og kjekt at de har et personlig preg med barna sine interesser. Herlige gla stoffer du har kjøpt. Jeg gleder meg til å se hva du tryller fram. :-)

    SvaraRadera
  3. Vilka snygga necessärer. Tygremsorna är ju helt underbara,skall bli kul att se vad du hittar på av dem.
    Lycka till!

    krtam Gudrun

    SvaraRadera