onsdag 17 december 2014

Gott och blandat

Nu börjar det på allvar kännas att säcken ska knytas ihop och det sista fixas inför julen. I varje fall vad det gäller det som ska färdigställas i syrummet. Så just nu tycker jag att jag är överallt och ingenstans. Men för att börja någonstans så har jag broderat ett antal juldisktrasor för de som jag hade har gått åt allihop. Jag hade en rejäl hög på lager för i fjor gick det inte många disktrasor alls men i år har det varit riktigt populära. Så här ser en del av kompletteringen ut. Och de som inte går åt i år får välla ligga till sig till nästa jul. Och så får jakten på vita disktrasor börja igen för nu har jag inte många kvar.


Sen ska det ges bort värmeljuskorgar till några av sonens lärare och då tyckte jag de kunde vara roligt om det följde med en pimpad tändsticksask. Bilder på helheten kommer efter att överlämnandet skett för tänk OM någon av de där lärarna är här inne och läser och tjuvkikar på sin julklapp från klassen!!!!


De där underbara Arvidsson-tomtarna!!!!
Men titta här sitter ju jag och syr vid en av mina maskiner. Rysligt vad jag ser koncentrerad ut.

Nu har det varit rast och vila i tio minuter så nu får jag ner i syrummet och fixa till det sista innan maskinerna kan få jullov. Och jag också om jag inte hittar något nytt som inte går att motstå att provsy. Må så gott!


1 kommentar:

  1. Härligt Lotta och vilken energi och snygga saker gör du också...
    Ha nu en riktigt trevlig Julhelg...
    Kramar
    Christin

    SvaraRadera